Pagina's

zondag 3 april 2016

Netflix series die ik volg

Zoals (vrijwel) iedereen heb ik ook Netflix en wat een uitvinding is dat! Nu ben ik ook nog is z’n iemand die niet  1 serie volgt en dan naar de volgende gaat, nee ik kijk ze allemaal tegelijk. Hieronder mijn favoriete series die ik heb gekeken en de series die ik momenteel volg!


Eigenlijk heb ik nog maar 1 serie helemaal uit en dat is….: The Mentalist! Dit is een Amerikaanse politie- / drama serie die in 2008 is begonnen. Voordat ik Netflix had keek ik al vaak naar deze serie op TV, het nadeel vond ik hiervan dat de afleveringen door elkaar werden gegooid en zo kon je nooit de echte verhaal lijn volgen. Dit is bij de mentalist wel belangrijk! De mentalist verwijst naar het hoofd personage Patrick Jane die als consultant voor het California Bureau of Investigation (CBI) Adviseert. Ondanks dat Patrick het volgen van menig protocol aan zijn laars lapt wordt hij wel heel erg gewaardeerd door zijn collega’s. In het verleden werkte Patrick als medium bij de televisie, hij heeft nu alleen toegegeven dit geveinsd te hebben.

Verder volg ik momenteel Pretty Little Liars, een serie die menige meid wel zou kennen. Deze tienerdrama/mysterie serie is gebaseerd op een gelijknamige boeken reeks van Sara Shepard en is begonnen in 2010. Het gaat over 4 meiden (Aria, spencer, Hanna en Emily) Die een jaar na de verdwijning van hun ‘’queen bee’’ Alison vreemde berichten krijgen van een persoon die tekent met de letter A. Deze persoon weet al hun geheimen en dreigt om hun leven een ware hel te maken. Op dit moment ben ik net begonnen met seizoen 6, dit is het laatste seizoen voor nu?

Nog een serie waar ik aardig ver mee ben is Homeland, dit is een drama/ psychologische thriller serie uit 2011. Deze serie gaat over Carrie Mathison, een CIA-agent die er van is overtuigd dat een Amerikaanse marinier een spion is voor Al Qaida. Deze marinier is 8 jaar krijgs gevangene geweest van Al Qaida en is in de ogen van de CIa een bedreiging voor de nationale veiligheid. Met deze serie ben ik in seizoen 3.

En dan de laatste is House, M.D. dit is een Amerikaanse ziekenhuisserie uit 2004. Het gaat over Dr. Gregory House een medisch genie, welke een team van jonge diagnostici leidt. Hij is erg op zichzelf en probeert dan ook alle contact met de patiënten te vermeiden. Wel staat hij hoog in het aanzien van collega’s en mensen. Voor zijn vermogen om schijnbaar ongeneeslijk zieke patiënten te diagnosticeren en te behandelen. Hier ben ik in seizoen 6.

Dit zijn dus de series die ik volg of uit heb gekeken. Heb jij nog een serie waarvan je vindt dat ik heb totaal moet kijken? Of kijk jij ook een van deze series? Laat het dan weten in een reactie!

3 opmerkingen:

  1. PLL volg ik ook! Al heb ik er wel een haat/liefde verhouding mee. Het is langdradig! Homeland lijkt me ook erg leuk, als ik dit zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook gehad ja! Na het eerste seizoen heb ik niet meer gekeken tot ik overal las dat de ontknoping was geweest, toen ben ik weer gaan kijken.

      Verwijderen
  2. Niet mijn soort genre, ik kijk meer merlin en vampire diaries! Maar leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen